De Ontmoetingskerk is één van de kerken van het kerkverband van de Nederlandse Gereformeerde kerken. Ons kerkgebouw staat aan de Zuilestein in Ede en is de plaats waar we wekelijks samenkomen. Hier ontmoeten we als gemeente God en elkaar. In dit gebouw zitten twee verschillende gemeenten: Ede Noord en Ede Zuid.

Tot het jaar 2000 waren we één gemeente, volop in groei en bloei. Door de grote groei besloten we om de kerk te splitsen tot twee gemeenten. Met twee kleinere gemeenten is het gemakkelijker om elkaar te leren kennen en met elkaar mee te leven. Op 1 mei 2023 fuseerden de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (waartoe de gemeenten van Ede Noord en Ede Zuid behoorden) en de Nederlands Gereformeerde Kerk tot de Nederlandse Gereformeerde kerken. Sindsdien zijn er vier kerken van dit kerkverband in Ede, waarvan er twee in de Ontmoetingskerk hun diensten beleggen.

Jong en oud
Onze gemeenten staan in bloei. Dit zien we in geboorten en in nieuwe leden die we mogen verwelkomen. De samenstellinge is gemêleerd: kinderen, jonge stellen, gezinnen, studenten en ouderen vinden hun plaats. In de zomer bezoeken ook veel toeristen op de Veluwe onze diensten.

Bent u nieuwsgierig naar onze kerk? Kom gerust een keer langs tijdens een van onze diensten of andere activiteiten. In de agenda leest u wat er de komende tijd wordt georganiseerd. Ook kun u contact opnemen met één van de predikanten of de koster.